poniedziałek, 6 czerwca 2016

Czytelnicze podsumowanie maja/book haul

Wiosna rozkwitła na całego, kolejny miesiąc przeleciał torpedą, więc przyszedł czas na podsumowanie.

W maju przeczytałam cztery książki papierowe, z czego żadnej niestety nie zdołałam zrecenzować. Mam nadzieję, że zrozumiecie: praca, dwa długaśne weekendy i wyjazdy, a także inne zajęcia i jakieś takie ogólne majowe zmęczenie materiału. Życie. :)
Za to udało mi się opublikować na blogu Prawa czytelnika TAG, który poleca się Waszej uwadze TUTAJ. :)
Wyczytywanie domowych stosów nie szło mi najlepiej, wręcz przeciwnie one stale rosną, choć może nie w tak szalonym tempie, jak bywało do tej pory. 

Moje majowe lektury przedstawiają się następująco:


1. Roxana Saberi "Między światami. Moje życie i niewola w Iranie"-  Przejmujący zapis przeżyć amerykańskiej dziennikarki irańskiego pochodzenia, która powodowana chęcią przybliżenia światu bogatej kultury oraz obyczajowości kraju swoich przodków postanowiła napisać książkę. Tym właśnie ściągnęła na siebie zainteresowanie irańskich służb specjalnych, których funkcjonariusze wtargnęli do jej domu, a potem aresztowali ją. Przez wiele miesięcy Roxana walczyła o odzyskanie wolności, której została pozbawiona, podobnie jak kafkowski Józef K.,  z niejasnej dla niej przyczyny. Na kartach tej książki zostały także opisane losy innych więźniów politycznych, którzy podczas przedłużających się i poniżających procesów usiłują nie stracić tego, co mają najcenniejsze- godności. 
To bardzo wzruszająca i niedająca o sobie zapomnieć opowieść.

Źródło okładki: Wydawnictwo Sine Qua Non


2. Maciej Stuhr "W krzywym zwierciadle. Ciąg dalszy nastąpił"- zbiór błyskotliwych, miejscami refleksyjnych, a przede wszystkim zabawnych felietonów znanego aktora, które od lat pisuje on dla miesięcznika "Zwierciadło",

Źródło okładki: Wydawnictwo Zwierciadło


3. Patricia Gucci "Singielka sama, ale nie samotna"-  Takie sobie czytadło, które  nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia. Jest to porcja nieżyciowych porad spisanych przez dziedziczkę wielkiej fortuny. Moim zdaniem ta książka powinna nazywać się raczej  "Jak stracić przyjaciół i zrazić do siebie ludzi 2", ponieważ zawiera wskazówki typu "Nie dziękuj kelnerowi za obsługę w restauracji", na których za daleko się nie zajedzie. 
  
Źródło okładki: Wydawnictwo Fontanna
                                          

4. Edward Z. Epstein "Audrey i Bill"- Nie sądziłam, że coś jeszcze jest w stanie mnie zaskoczyć, jeżeli chodzi o Audrey Hepburn. Byłam przekonana, że jej biografię znam na pamięć. Myliłam się. Książka Epsteina to podwójna biografia Audrey i Williama Holdena. Tych dwoje pięknych ludzi połączyła nie tylko praca na planie filmu "Sabrina", ale również i przede wszystkim głębokie i namiętne uczucie, o którym nie byli w stanie zapomnieć nawet wtedy, kiedy byli już w innych związkach. Polecam tę książkę nie tylko fanom tych aktorów, ale także wszystkim zainteresowanym historią hollywoodzkiego kina II połowy XX wieku. 

Źródło okładki: Wydawnictwo Dolnośląskie


A teraz czas na ... BOOK HAUL:

I Stosik e-bookowy:


1. Kyra Galvan "Niewyznane grzechy Siostry Juany"

Źródło okładki: Publio.pl

2. Adam Węgłowski "Przypadek Ritterów"

Źródło okładki: Publio.pl

3. Tomasz Jamroziński "Schodząc ze ścieżki"

Źródło okładki: Publio.pl



4. Leszek Kostrzewski, Piotr Miączyński "Fortuna po polsku. Dynastie, sukces i pieniądze w wielkim stylu"


Źródło okładki: Publio.pl

5. Bożena Aksamit " Batory. Gwiazdy, skandale i miłość na transatlantyku"

Źródło okładki: Publio.pl

6. Praca zbiorowa " Ponad 100 sposobów na pamięć"

Źródło okładki: Publio.pl

7. Jerzy Hoffman, Jacek Szczerba "Po mnie choćby Potop"

Źródło okładki: Publio.pl


8. Autor zbiorowy "Kobiety vs religie". Minibook

Źródło okładki: Woblink


9. Autor zbiorowy "Miłość, ale jaka". Minibook

Źródło okładki: Woblink
10. Autor zbiorowy "Kobieta. Mężczyzna. Gender. Minibook.

Źródło okładki: Woblink
II Stosik papierowy:

Zestaw I


1. Michael Dobbs "Dzień lordów",
2. Francois Lelord "Podróże Hektora, czyli poszukiwanie szczęścia"
3. Pete McCarthy "Bar McCarty'ego"

Zestaw II


1. Łukasz Orbitowski "Inna dusza",
2. Shahriar Mandanipour "Irańska historia miłosna. Ocenzurowano",
3. Monika Szwaja "Słońce świeci wszystkim".


A i zapomniałam wspomnieć, że w maju byłam na spotkaniu autorskim z Łukaszem Orbitowskim, dzięki czemu udało mi się zdobyć jego dedykację na egzemplarzu książki "Inna dusza".





A jak upłynął Wam maj? 

Co Was zachwyciło, a co rozczarowało?

A może czytaliście coś z pokazanych przeze mnie książek i chcielibyście mi którąś z nich szczególnie polecić?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz