czwartek, 21 lipca 2016

Czerwcowe lektury i nabytki

Tak się złożyło, że czytelniczy czerwiec przyszło mi wspominać niemal w końcówce lipca. 
Jak już pisałam na Facebooku, rzeczywistość mnie nieco pokonała. Nawał roboty, zmęczenie, reading slam, upał, wyjazdy, a w końcu krótkie, ale wyjątkowo dokuczliwe choróbsko. Wniosek ciągle nasuwa mi się ten sam: Nie ma co planować, bo niektórych sytuacji po prostu nie da się przewidzieć. 

Z tym czerwcem nie było jednak tak tragicznie. 

Przeczytałam 3 książki z biblioteki. 


Oto one:

1. Luca Dotti "Audrey w domu.Wspomnienia o mojej mamie''- recenzję znajdziecie TUTAJ,


2. Shaun Usher "Listy niezapomniane. Tom I"- zbiór wyjątkowej i różnorodnej korespondencji pisanej zarówno przez ważne postacie ze świata polityki i kultury, jak i przez zwykłych ludzi. Znajdziemy tu listy motywacyjne, listy miłosne, listy wymieniane w ramach stosunków dyplomatycznych. Przejmujące lękiem, zabawne, wzruszające, zaskakujące tak, jak tylko potrafi być ludzkie życie. Na mnie największe wrażenie zrobił list Mahatmy Gandhiego do Adolfa Hitlera w którym indyjski mąż stanu próbował zapobiec wybuchowi II Wojny Światowej. Kto wie, jak potoczyłyby się losy ludzkości, gdyby ten apel trafił do adresata. Polecam.

Źródło okładki: Wydawnictwo SINE QUA NON

3. Paulina Wilk "Znaki szczególne"-  Lektura tej książki była dla mnie bardzo cennym doświadczeniem. Autorka (rocznik 1980) opowiada o swoim dorastaniu w dobie przemian ustrojowych, jakie miały miejsce po 04.06.1989 r. Opisuje swoje doświadczenia m.in. związane z pierwszymi wyborami w Wolnej Polsce, niczym nieskrępowanymi podróżami zagranicznymi czy z odkrywaniem nowych zdobyczy techniki. Opowiada o tym, jak Polacy zachłysnęli się możliwością gromadzenia dóbr konsumpcyjnych takich jak auto czy telewizor, na które już nie trzeba było  czekać w wieloletniej kolejce. 
Książka zawiera również niezwykle ciekawe analizy zjawisk pop-kulturalnych, społecznych i politycznych, jakie zaistniały w latach 90. oraz w  pierwszych latach XXI wieku. Ta książka wciągnie nie tylko osoby, które pamiętają wypożyczalnie kaset wideo i zajadanie granulowanej herbaty z pudełka i słuchanie bajek z adaptera i muzyki z walkmana. Zdecydowanie powinny ją też przeczytać dzisiejsze nastolatki, dla których dzieciństwo bez Internetu w telefonie, technologii HD i telewizji kablowej to zupełna abstrakcja. :)

Źródło okładki: Wydawnictwo Literackie

A teraz czas na czerwcowy, wyjątkowo niewielki book haul:

E-booki:

1. Mariusz Szczygieł "Łaska tworzenia"- mini-book,

Źródło okładki: Publio.pl

2. prof. Jerzy Bralczyk "500 zdań polskich",

Źródło okładki: Publio.pl

3. "Książki.Magazyn do czytania. Wydanie na lato",


Źródło okładki: Publio.pl

4. Sam Childers "W obronie innych".


Źródło: Woblink.pl

Stosik papierowy, zawierający książki zakupione w Biedronie oraz na jednej z licznych promocji Znaku, czyli:


1. Szymon Hołownia "36 i 6 sposobów na to, jak uniknąć życiowej gorączki",
2. Patryk Bryliński, Maciej Kaczyński "Facecje. #HISTORIACOACHEMŻYCIA",
3. Jakub Żulczyk "Instytut".



A tutaj zamieszczam zdjęcie książki, którą Jakub Żulczyk podpisał mi podczas jego spotkania autorskiego. :)




A jakie książki Wam udało się ostatnio przeczytać?
A może coś ciekawego kupiliście?
Skusiły Was jakieś promocje?


2 komentarze:

  1. Skończyłem Justynę Sobolewską (Książka o czytaniu) oraz Annę Król (Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie), wertuję Pamiętniki Eryka Lipińskiego i do kompletu przeglądam wywiad-rzekę z Tomkiem Lipińskim (Dziwny, dziwny, dziwny). Polecam wszystkie te tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow. Sporo tego, ale ja też ostatnio mam w czytaniu kilka książek naraz. :) "Książkę oczytaniu" czytałam już w poprzednim wydaniu, ale nie przeszkodziło mi to w zakupie tego nowego rozszerzonego. Wywiad z Lipińskim tata teraz czyta na Kindlu i też polecał :) Pozdrawiam :)

      Usuń